KONFEDERASYON HABERLERİ

GÜNDOĞDU: ÖĞRETMENLERİN STATÜSÜ VE GELİR DÜZEYİ YÜKSELTİLMELİ
Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, öğretmenliğin gelir düzeyi ve statüsünün yükseltilmesine dönük çalışmalara hız verilmesi gerektiğini ifade ederek, ``Öğretmen istihdamında kadrolu, sözleşmeli, ücretli, vekil öğretmenlik gibi farklı uygulamalara son verilerek tüm öğretmenlerin kadrolu öğretmen olarak istihdamı sağlanmalı; mevcut sözleşmeli öğretmenler kadroya geçirilmelidir. Öğretmen açığını kapatmak için 150 bin kadrolu öğretmen ataması yapılmalı ve katkı düzeyi yüksek öğretmenler ödüllendirilmelidir. Ayrıca zorunlu hizmet alanlarındaki eğitim kurumlarında görev yapan eğitim çalışanlarına zorunlu bölge hizmet tazminatı ödenmelidir`` dedi. 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla bir açıklama yapan Ahmet Gündoğdu, öğretmenlerin, sosyalleşmek suretiyle toplumsal yaşama katılma ve yaşamın bir kıyısından tutunmaya çabalama süreci içerisinde, toplumun sahip olduğu birikimi aktararak insanı yetiştirdiğini ve ona toplum içerisinde bir rol ve statü kazandırdığını belirterek, ``Fert fert bireylerden toplumu doğurmak bakımından öğretmenin görevi ikinci bir anneliktir. Bu manada öğretmenlik, annelik kadar kutsaldır. Toplumsal algı, öğretmenliğin bu manevi değerinin hep farkında olmuştur`` şeklinde konuştu. Öğretmenler Ücret Karşılığında Yapılan Bir İşin Hakkını Vermenin Ötesinde Bir Fedakârlık Ortaya Koymaktadır Öğretmenlerin öğretme sürecinde öğrencilerine karşı insani ve vicdani yönlendirmelerin etkisiyle ücret karşılığı yapılan bir işin hakkını vermenin çok daha ötesinde bir fedakârlık ortaya koyarak çalıştıklarına dikkat çeken Gündoğdu, sözlerini şöyle sürdürdü: ``Öğrencilere karşı ortaya konulan fedakârlıklar bir aydın sorumluluğudur. Ancak öğretmenlerimiz, ülkemizde öğretmeni önemseyişin sadece lafta oluşu dolayısıyla eşinden, çocuklarından, saygınlığından ve yaşam düzeyinden de fedakârlıkta bulunmak zorunda kalmaktadır. Türkiye`yi yöneten idarecileri yetiştiren öğretmenler, Öğretmenler Günü`nde bir iki güzel cümle ve bir kuru teşekkürle yâd edilmekte; yöneticilerimiz, öğretmenlerin sorunlarını çözecek, özellikle ekonomik anlamda öğretmenin tüm hassasiyetini eğitim hizmetine odaklamasını sağlayacak bir rahatlamaya vesile olacak adımları atmaktan imtina etmektedir.`` Toplumların Uygarlık Düzeyi, Öğretmene Verdiği Değerle Ölçülür ``Öğretmenin malzemesi insandır. İnsanı işleyen bir sanatkârın mesleki hassasiyetinin ve haysiyetinin öncelenmesi, toplumun geleceğinin garanti altına alınması demektir`` diyen Gündoğdu, ``Toplumların uygarlık düzeyi, öğretmene verdiği değerle ölçülür. Öğretmenlerimizin bir türlü çözülemeyen sorunlarına ve maddi sıkıntılarına bakılacak olursa, uygarlık düzeyimizin pek de yüz güldürücü olmadığı ortadadır`` diye konuştu. Başta öğretmenler olmak üzere eğitim çalışanlarının onlarca sorunu bulunduğunun altını çizen Ahmet Gündoğdu, şunları kaydetti: ``Eğitim-Bir-Sen olarak Milli Eğitim Bakanlığı`nda en çok üyeye sahip sendika sıfatıyla eğitim çalışanlarını temsilen katıldığımız Kurum İdarî Kurulu toplantılarında, çalışanların talep ve beklentileri doğrultusunda çözüme ilişkin yol gösteren, tavır ortaya koyan bir yaklaşımla eğitim çalışanlarının yaşadığı sorunların, çözümlenmesi mümkün sorunlar olduğunu ortaya koymuş bulunmaktayız. Kurum İdarî Kurulu`nda imza altına alınan hususlar, Milli Eğitim Bakanlığı ve Hükümet tarafından yeterince sahiplenildiği ve çözüme ilişkin samimi çaba gösterildiği takdirde, eğitim camiasında zihinleri çokça meşgul eden, mağduriyetlere neden olan pek çok sorunun çözüleceğine ve böylece eğitim camiasını rahatlatacağına inanıyoruz.`` Atama Bekleyen 350 Bin Öğretmen, Öğretmenler Günü`nü Kara Tahta Başında İdrak Edememenin Üzüntüsünü YaşamaktadırÖğretmen açığı sorununun, eğitimin toplam kalitesini olumsuz etkileyen bir sorun olarak devam ettiğini dile getiren Gündoğdu, ``Bugün Bakanlık verilerine göre 150 bin öğretmene ihtiyaç bulunmaktadır. Buna karşın atama bekleyen 350 bin öğretmenimiz, bu Öğretmenler Günü`nü de kara tahta başında idrak edememenin üzüntüsünü yaşamaktadır. Öğretmen açığı sözleşmeli, vekil, ücretli öğretmen alımıyla kapatılmaya çalışılmaktadır. Sözleşmeli öğretmenlerimiz, kendilerini güvende hissetmemekte, kadrolu öğretmenlerin sahip olduğu kimi haklardan mahrum oldukları için ikinci sınıf öğretmen algısıyla karışık bir zihinle eğitim hizmeti vermeye devam etmektedirler. Sözleşmeli öğretmenler mutlaka kadroya geçirilmelidir. Bölgelerarası öğretmen dağılımındaki adaletsizliği gidermeye yönelik, zorunlu hizmet alanlarındaki eğitim kurumlarında görev yapan eğitim çalışanlarına zorunlu bölge hizmet tazminatı ödenmelidir`` ifadelerini kullandı. Zorunlu Hizmet Alanlarındaki Eğitim Çalışanlarına `Zorunlu Bölge Hizmet Tazminatı` ÖdenmelidirGündoğdu, öğretmen açığı, atama bekleyen öğretmenler, bölgelerarası öğretmen dağılımındaki adaletsizlikler, sözleşmeli öğretmenlik gibi konuları 18. Milli Eğitim Şûrası`nda hassasiyetle gündeme getirdiklerini ve verdikleri önergeyle bunların, ``Öğretmenliğin gelir düzeyi ve statüsünün yükseltilmesine dönük çalışmalara hız verilmeli; öğretmen istihdamında kadrolu, sözleşmeli, ücretli, vekil öğretmenlik gibi farklı uygulamalara son verilerek tüm öğretmenlerin kadrolu öğretmen olarak istihdamı sağlanmalı; mevcut sözleşmeli öğretmenler kadroya geçirilmeli; öğretmen açığını kapatmak için 150.000 kadrolu öğretmen ataması yapılmalı ve katkı düzeyi yüksek öğretmenler ödüllendirilmeli, ayrıca zorunlu hizmet alanlarındaki eğitim kurumlarında görev yapan eğitim çalışanlarına zorunlu bölge hizmet tazminatı ödenmelidir`` şeklinde bir karara dönüşmesini sağladıklarını vurguladı. Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini teşvik ve mevcut mesleki düzeylerini değerlendirme amaçlı getirilen Kariyer Basamaklarında Yükselmeye dönük düzenlemenin ortada kaldığını anlatan Gündoğdu, Anayasa Mahkemesi`nin iptal kararı doğrultusunda kariyer basamaklarında yükselme ile ilgili yasal düzenlemenin yapılmasını ve bir an önce yeni bir sınavın gerçekleştirilmesini istedi. Gündoğdu, ayrıca 2005 ve 2006 yıllarında yapılan sınavlarda başarılı olup uzman öğretmenlik unvanı verilmeyen öğretmenlere de, mahkeme kararları beklenmeden uzman öğretmenlik unvanı verilmesi gerektiğini ifade etti. Ek Ders Ücretleri 12 TL`ye Çıkarılmalıdır Gündoğdu, 18. Milli Eğitim Şûrası`nda önerileri doğrultusunda benimsenen tavsiye kararının gereğinin yerine getirilerek, eğitim çalışanlarına ödenmekte olan ek ders ücretlerinin 12 TL`ye çıkarılmasını, uygulamada büyük sıkıntılara neden olan `okul yöneticilerinin 6 saat derse girme zorunluluğu`nun `6 saate kadar derse girer` şeklinde değiştirilmesini, öğretmen ve yöneticilere mesleki gelişimlerini sağlamak amacıyla uzaktan veya örgün eğitim yoluyla lisansüstü eğitim imkânı sağlanmasını, öğretmenlerin ve eğitim yöneticilerinin lisansüstü eğitim görmelerinin teşvik edilmesini, lisansüstü eğitimini tamamlayanların ödüllendirilmesini; daha önceleri uygulamada olan yüksek lisans yapmış olanlara yüzde 25, doktora yapmış olanlara ise yüzde 40 fazla ek ders ücreti ödeme uygulamasına yeniden geçilmesini, 18. Milli Eğitim Şurası`nda benimsenen ``Eğitim çalışanlarına Öğretmenler Günü`nde bir maaş ikramiye verilmesi`` kararının gereğinin yerine getirilmesini de istedi.
.